Przejdź do głównej zawartości

POZNAŃ MIASTO DOZNAŃ

Witajcie. Dokładnie tydzień temu o godzinie siódmej czterdzieści cztery ruszyłam pociągiem w stronę Poznania na trzydniowy wypoczynek. Wyprawa pozwoliła mi odpocząć od szarej codzienności i przede wszystkim Internetu. Kiedy wróciłam do domu nie miałam ochoty siadać przy laptopie, ale w końcu nadszedł ten moment, w którym go odpaliłam i postanowiłam podzielić się z Wami tym, co zwiedziłam i zobaczyłam w Poznaniu.


Wiele słyszy się o ogromnych opóźnieniach pociągów, jednak oba przewoźniki, którymi jechałam (zarówno ten do, jak i z Poznania) podjechały na stację punktualnie. Na miejscu byłam o czasie, który wydrukowany miałam na bilecie. Może po prostu miałam szczęście? Podróż zaczęłam od zwiedzenia Palmiarni. Za 5zł spędziłam nieco ponad godzinę wśród niespotykanych w Polsce drzew. Obiekt robi wrażenie, zwłaszcza na tych, którzy uwielbiają podróżować i spędzać czas wśród natury. Na terenie Palmiarni zobaczyłam nie tylko wiele odmian kwiatów i drzew, które można spotkać na całym świecie, ale także różne rodzaje ryb, a nawet koguty.


Następnym przystankiem w Poznaniu było Zoo, które udało mi się zwiedzić rok temu. Ten fakt jednak nie stanął mi na przeszkodzie i z chęcią zostawiłam w kasie biletowej 8zł. Ponad trzysta pięćdziesiąt gatunków zwierząt zobaczyłam w niecałe pięć godzin. Największe wrażenie zrobiły na mnie żyrafy, zebry oraz kangury, a moje serce skradł piękny niedźwiadek.


Przy okazji zwiedzania Zoo skręciłam na spacer wokół Jeziora Maltańskiego, na którym młodzi sportowcy ćwiczyli kajakarstwo. Po długiej przechadzce w naprawdę zmiennej pogodzie miałam ochotę wskoczyć do wody i pływać.


W drodze do ogrodu zoologicznego całkiem przypadkiem znalazłam się na Ostrowie Tumskim. Ze względu na napięty grafik nie udało mi się zwiedzić całej dzielnicy, jednak miałam okazję obejrzeć zapierającą dech w piersiach architekturę poznańskiej katedry. Złoty ołtarz na wejściu przyciąga wzrok wiernych. Dam uciąć sobie głowę, że dzięki pozłacanej mównicy wierni z jeszcze większą ciekawością wysłuchują niedzielnych kazań.


Ważnym punktem każdej wycieczki do Poznania jest Park Cytadela oraz umiejscowione w nim Muzeum Uzbrojenia. Wybrałam się tam ostatniego dnia wyjazdu, który przypadł na darmowe piątkowe wizyty. Zobaczyłam nie tylko wiele różnorakich strojów wojskowych i broni, ale także samoloty, czołgi i pojazdy, służące niegdyś podczas IIWŚ. Spojrzałam też przez dwie różne czołgowe armaty - wrażenia nie do opisania!


Na sam koniec przedstawiam wam Rynek Poznański, ulokowany w samym sercu Starego Miasta. Pięknie wymalowane budynki, zdobnicze fontanny oraz ratusz, na którego szczycie o dwunastej w południe ukazują się słynne koziołki. Siedząc na ławce czuje się niesamowity klimat miasta, którego nie ma się ochoty opuszczać.


Poznań miasto doznań - hasło na właściwym miejscu. Niezapomniane wrażenia, piękna architektura, niepowtarzalna atmosfera oraz bardzo otwarci i komunikatywni ludzie. Jeśli nie macie jeszcze planów na wakacje, a nie byliście jeszcze w Poznaniu, gorąco polecam odwiedzenie tego miasta.:)

Rok szkolny zakończony, świadectwa za chwilę zostaną rozdane - jesteście zadowoleni ze swoich wyników końcoworocznych? Macie plany na wakacje? :)

Komentarze

  1. Super zdjęcia, a plany na wakacje oczywiście mam! :)
    Niedawno założyłam bloga, więc zapraszam ;)
    emmaprostozmostu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. W Poznaniu nigdy nie byłam. Po Twoich zdjęciach widać, że to naprawdę piękne miasto! Muszę koniecznie kiedyś tam zawitać...
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wszystko opisałaś.
    Kocham to miasto zawsze coś mnie tam ciągnęło mam nadzieję że niedługo uda mi się tam pojechać.
    Piękne zdjęcia.

    http://narysowanna.blogspot.com - Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra wygląd bloga i cudny wpis !

    http://want-cant-must.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja droga- masz u mnie milion punktów, normalnie I love you :D Dziękuję Ci za tyle miłych słów! Mój uśmiech ma aktualnie szerokość piłki do rugby xD Jesteś przesympatyczną osobą a Twój blog to profeska w każdym calu ;)
    Piękny ten Poznań! Ja jeszcze tam nie byłam, ale moja koleżanka tam studiuje, więc jakby co wbijam do niej, chociaż nie zaprasza :P Palmiarnia wygląda genialnie, szczególnie kaktusy :) A rynek to istne cudo, aż mam ochotę pojechać tam i obfotografować go z każdej strony :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcia są cudowne, nigdy nie byłam w Poznaniu, ale mogę się domyślać, że jest tam wspaniale ;) Trochę nie po drodze mi tam, bo mieszkam niedaleko Ukrainy ale kiedyś może wpadnę ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja także będę w Poznaniu już w te wakacje. Wszystko tak cudownie opisałaś, że nie mogę doczekać się wyjazdu.
    Mój blog, zapraszam :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia ^^ Ostatnie najlepsze <3 wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Super zdjęcia, widać, że wyprawa była udana :)

    http://try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. super zdjęcia , mieskzam pod Poznaniem ! i kocham to miasto :))
    zapraszam do siebie richesonn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne zdjęcia, sama nie pamiętam kiedy ostatni raz tam byłam.
    Zapraszam do mnie, miło będzie jak wpadniesz.

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie byłam w Poznaniu, ale po Twoich zdjęciach widać, że jest po co tam jechać!

    http://malowane-roza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nigdy nie byłam w poznaniu, ale miasto to jest na mojej liście miejsc do odwiedzenia. Piękne zdjęcia! :)

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale tam pięknie, nigdy jeszcze tam nie byłam. Ale widzę, ze musze tam pojechać :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Poznań to piękne miasto :) Byłam w tym zoo ;3 świetnie tam jest ;3
    .
    paulinkq-my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Osobiście byłam kilka razy w Poznaniu, ale nigdy go nie zwiedzałam. Zazwyczaj byłam tam tylko przejazdem. Musze przyznać, ze nie sądziłam ze Poznań jest taki ładny. Mam do niego niedaleko, więc mam nadzieję, że uda mi sie tam pojechać, tylko tym razem żeby pozwiedzać :)

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię to miasto i z chęcią tam jeżdżę :) O dziwo nigdzie nie jechałam pociągiem, ale moim marzeniem (choć pewnie dziwnie to brzmi) jest aby kiedyś się przejechać i może spełnię je tego lata :) Widziałam kilka miejsc ze zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  18. omatkomatko moja Ola prowadzi bloga 🙊 jestem taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak ogromnie dumna! 💕

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię Poznań, szczególnie miejsca w pobliżu Malty mają niesamowity klimat :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz