Przejdź do głównej zawartości

WROCŁAWSKIE ZOO, CZYLI JAK OMINĄĆ KOLEJKI

Cześć! W ubiegły weekend wybrałam się do Wrocławia.
Sobotę spędziłam spacerując po mieście, natomiast w niedzielę wybrałam się do parku zoologicznego. Jak to ja, czyli typ osoby przezorny zawsze ubezpieczony, przed wyjazdem zatelefonowałam do cioci i dostałam kilka cennych rad, które poniżej Wam przedstawię. A nóż będąc w pobliżu Wrocławia postanowicie wybrać się na wycieczkę do ogrodu zoologicznego.


Niekończące się kolejki to synonim wrocławskiego zoo. Na widok koło trzydziestu osób, poruszających się żółwim tempem w stronę bramy wejściowej od strony Odry odechciało mi się czegokolwiek. Odruchowo zaczęłam szukać osobnego wejścia dla osób z biletami kupionymi w Internecie. Nic takiego nie znalazłam, więc przepchałam się z siostrą przez kolejkę oczekującą do kasy, pokazałam panu w wejściu bilet i w niespełna trzydzieści sekund byłam na terenie zoo.

1. Jeżeli wybierasz się do wrocławskiego zoo, kup bilety w Internecie, a zaoszczędzisz kilkadziesiąt cennych minut. Albo godzinę.


Przekraczając bramę wejściową moim oczom ukazała się niewielka mapa oblegana przez kilka osób. Przyznam szczerze, że przypominała mi układ krwionośny. Kilkanaście alejek połączone ze sobą najróżniejszymi kombinacjami. Nie tracąc czasu na oczekiwanie w kolejce do mapy (znów kolejka!) ruszyłam oglądać zwierzaki, sugerując się strzałkami, wskazującymi drogę do danych pawilonów. No i się zgubiłam.

2. Przed wycieczką do zoo gorąco polecam pobrać na telefon mobilną mapę zoo albo wygooglować i po prostu ją wydrukować.


Po zobaczeniu kilku naprawdę ciekawych zwierząt dotarłam do wielkiego budynku, zwanego Afrykarium. Czekają tam na Was piękne okazy ryb, płaszczki, rekiny, pingwiny, meduzy, a także żółwie morskie. Czekają, bo Wy też czekacie. W kolejnej kolejce. Najdłuższej kolejce, jaką w życiu widzieliście. Ja, mając kompanów znalazłam niegłupi sposób na wytrzymanie nieco ponad godzinnego oczekiwania na dotarcie do początku kolejki.

3. Jeżeli zależy Ci na dostaniu się do Afrykarium, wybierz się do zoo większą ekipą. Podzielcie się na dwie lub więcej grup - podczas gdy jedni zwiedzają, drudzy stoją w kolejce. Później zamieńcie się rolami - czas w kolejce mija wtedy o wiele szybciej.

Z kolejki można podziwiać Halę Stulecia.
Jeżeli stoicie w kolejce z kimś, macie możliwość podejścia do bardzo towarzyskich żyraf. (mimo zdjęcia, nie polecam karmienia)
Oto, co czekało mnie w Afrykarium:

W ogrodzie spędziłam niespełna cztery godziny. Niestety, tylko na tyle pozwolił mi mój bilet podróżnika. Z zoo wyszłam nie do końca zadowolona, właśnie ze względu na bardzo krótki czas, którym dysponowałam. Nie zobaczyłam wielu zwierząt, po motylarnii właściwie przebiegłam. A w dodatku w połowie zwiedzania bateria w moim aparacie jak na złość się wyładowała, więc skazana byłam na fotografowanie słabej jakości aparatem w telefonie.

4. Wybierając się do wrocławskiego zoo upewnij się, że dysponujesz całym dniem. I że masz naładowany akumulator w aparcie fotograficznym...




A Wy, byliście kiedyś w zoo we Wrocławiu? Jakie są wasze wrażenia? Też staliście w takiej kolejce?:)

Komentarze

  1. Nie ma pana Jeża.. Chyb wybiorę się do Wrocławia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra, to może ja opowiem swoją historię, chyba troszkę się przerazisz. Jako, że do Wrocławia mam 4 godziny i musiałam dysponować całym dniem pojechaliśmy do zoo 1 maja. Myślałam, że będzie mniej ludzi,ale się myliłam. Do samych kas była 3km kolejka (tak, mierzyłam krokomierzem), jednak mieliśmy bilety wydrukowane w internecie więc to był plus. Myśleliśmy, że najgorsze za nami, jednak kolejka do Afrykanarium wcale nie była mniejsza. Stania na 4 godziny, jednak jakoś przecisnęliśmy się między ludźmi do środka. Samo Afrykanarium fajne, ale spodziewałam się czegoś lepszego po takiej kolejce. Zoo jednak widać, że ma już swoje lata. Szczególnie pomieszczenie z małpami człekokszałtnymi. W mojej opinii zoo nie jest najgorsze, ale długo tam nie posiedziałam, ponieważ widząc warunki życia tych zwierząt odechciało mi się chodzić do zoo.


    flawless-space

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzę o pojechaniu do tego zoo. Zawsze chciałam zobaczyć żyrafę na żywo *o* (marzenie 7-latki :))
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Planujemy się wybrać, więc wskazówki dla nas są idealne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja byłam tam całkiem niedawno! I rady zdecydowanie przydatne, bo choć w kolejce do kas stać nie musiałam to kolejka do Afrykarium i Oceanarium mnie przeraziła :o

    OdpowiedzUsuń
  6. Ufff, w końcu do Ciebie dotarłam :D
    Nie byłam niestety we wrocławskim zoo, ale kto wie, może kiedyś się uda ;) Twoje zdjęcia totalnie do tego zachęcają, a ten leniwy tygrysek (bo to chyba tygrys, nie? :D) już stał się moim ulubieńcem ^^
    O matko, jak ja tego nie lubię, gdy w najmniej oczekiwanym momencie akumulator w aparacie siada. Wtedy są dwie opcje do wyboru- usiąść i się rozpłakać nad swym marnym żywotem albo zadowolić się zdjęciami z telefonu :D I też zawsze wybieram telefon ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety do Wrocławia mam daleko ale w sierpniu na pewno odwiedzę zoo w Poznaniu! :)
    Obserwuję :)

    Zapraszam do siebie! :*
    http://xaaleksandra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. We Wrocławiu nigdy nie byłam, ale muszę się koniecznie wybrać. Dawno już nie byłam w zoo, a kocham zwierzęta, więc jest to idealne miejsce dla mnie :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. We Wrocławiu w zoo jeszcze nie byłam w Gdańsku i super wspomnienia :)
    .
    http://paulinkq-my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy w tamtejszym zoo nie byłam i żałuję. ;//
    Mam nadzieję, że w te wakacje uda mi się tam wybrać.
    Bardzo zachęciłaś mnie do odwiedzenia tego miejsca.
    Genialne zdjęcia. ♥
    http://oliviejulie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. też tam byłam i chyba pojadę jeszcze raz, żeby zwiedzić wszystkie zakamarki :D
    zapraszam do siebie : http://aagataaasz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam w zoo jakoś na początku roku. :D

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    OdpowiedzUsuń
  13. z chęcią bym się tam wybrała!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatne rady, skorzystam jeśli będę się tam wybierać! ;)

    amelia-bloog.blogspot.com
    Zapraszam też na KONKURS! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z chęcią wybrałabym się do tego zoo!

    Zapraszam do mnie
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz