Przejdź do głównej zawartości

WHO THE HELL IS A?!

Wakacje zbliżają się ku końcowi.
Cóż, nie moje. Przede mną jeszcze miesiąc. Przez ostatnie cztery miesiące (które również były dla mnie wakacjami) spędzałam przerażająco dużą ilość czasu przed laptopem (czy to w łóżku, czy to przy biurku), oglądając Słodkie kłamstewka, znane bardziej jako Pretty Little Liars, albo po prostu PLL.


Gdybym została poproszona o przypasowanie Słodkich kłamstewek do konkretnego rodzaju serialu, osadziłabym je w dwóch gatunkach: familijny (może również młodzieżowy) i kryminalny. Nawet gdyby A stało teraz obok mnie z nożem przy moim gardle nie napiszę Wam tutaj, że jest to obyczajówka, bo chyba nikt z nas nie jest (ani nie chciałby być) bez przerwy obserwowany, szpiegowany i wrabiany przez grupę nieznanych nam ludzi.


Akcja serialu rozgrywa się w małym miasteczku Rosewood, gdzie cztery przyjaciółki (od lewej: Emily - niespełniona pływaczka, Hanna - buntownicza złodziejka, Spencer - kujon z problemami z trawką, Aria - artystyczna dusza) starają się wieść normalne, nastoletnie życie. Niestety, uniemożliwia im to nagła, niewyjaśniona śmierć liderki ich grupy - Alison DiLaurentis oraz tajemnicza osoba A, o której nie wiedzą nic ponad pseudonim. Dziewczyny z dnia na dzień stają się podejrzliwe i nieufne wobec nowych osób, które pojawiają się w miasteczku. Na własną rękę prowadzą dochodzenie związane ze śmiercią Alison, oskarżając o zabójstwo niejedną osobę.


Jedynymi osobami, z którymi dziewczyny dzielą swoje sekrety są ich partnerzy (pierwszy od lewej: Toby - oskarżony o zabójstwo glina, czwarty od lewej: Ezra - nauczyciel angielskiego, drugi od prawej: Caleb - bad boy i haker komputerowy). Życie miłosne przyjaciółek rozwija się wraz z narastającymi kłopotami i zagadkami, jednak to nie odstrasza od nich ich drugich połówek. Chłopcy (a także dziewczyny Emily) są niezwykle opiekuńczy i wspierający. Poza tym, jeśli chodzi o serialowych mężczyzn, naprawdę jest na czym zawiesić oko.


Kim jest A?  to najczęściej zadawane pytanie zarówno przez bohaterów serialu, jak i jego fanów. Czy A to Red Coat ? Kim właściwie są ludzie w czarnych bluzach bezszelestnie przewijający się przez miasto, nie pozostawiający po sobie żadnego śladu? To może być każdy. Ale nie martwcie się, nazwisk Wam nie zdradzę. Powiem Wam tylko, że ta mała grupa czarnobluzych ludzi przysporzy więcej kłopotów niż możecie sobie wyobrazić, a A spowoduje, że Rosewood stanie się miasteczkiem kłamstw i tajemnic.


Ostatnie miesiące spędziłam na maniakalnym oglądaniu tego serialu (kto mnie zna, średnio dwa razy dziennie był zarzucany snapami ze scenami z PLL). Nie mogę powiedzieć, że nie bawiłam się świetnie, choć po czasem dzisięciogodzinnym siedzeniu na tyłku myślałam, że ja i krzesło to syjamskie bliźnięta. O bycie A podejrzewałam chyba każdego, ale kilka zagadek udało mi się rozwikłać zanim zostały wypowiedziane na głos. Serial zdecydowanie rozwija wyobraźnię i uczy zwracać uwagę na szczegóły.  Jeśli jesteście ciekawi kto zabił Alison DiLaurentis, a teraz szantażuje cztery niewinne nastolatki i jest odpowiedzialny za wszystkie zbiegi okoliczności w Rosewood, powinniście zacząć oglądać serial. Jest to niezaprzeczalnie seria dla maniaków zagadek i trudnych pytań.


Jeśli oglądacie serial zostawiajcie w komentarzach opinie na jego temat i dajcie znać która z dziewczyn jest Wasza ulubioną bohaterką (ja osobiście szaleję za Spencer).:)


wszystkie zdjęcia pochodzą z Internetu

Komentarze

  1. Chyba z miesiąc temu wyszedł odcinek, w którym już wiadomo kim jest A i przez przypadek przeczytałam kto to, teraz już nie mam zagadki :D Jestem dopiero na 2 sezonie, ale ostatnio strasznie się wkręciłam, mogłabym oglądać ten serial przez cały dzień! Jeśli chodzi o ulubioną bohaterkę to najbardziej lubię Hannę :)

    Zapraszam do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja koleżanka to ogląda i jest tym zachwycona, mnie jednak jakoś do tego serialu nie ciągnie. Chyba bym zwariowała, gdybym ciągle kogoś obstawiała jako A a i tak wiadomo, że to nie ta osoba xD Zżerałaby mnie ciekawość połączona ze zniecierpliwieniem :D Po opisach koleżanki doszłam do wniosku, że ten serial jest dla takiego prymitywa jak ja zbyt skomplikowany :D
    "po czasem dzisięciogodzinnym siedzeniu na tyłku myślałam, że ja i krzesło to syjamskie bliźnięta"- kocham Twój styl pisania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś o wiele bardziej lubiłam ten serial, później zabrakło czasu i chęci, a kolejne odcinki robiły się trochę nudne. Zdecydowanie wolę książki z tej serii. Jeśli chodzi o bohaterki - książkowa Spencer, ale serialowa, hm... myślę, że Hanna :)

    Pozdrawiam :)
    Po mojemu

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie widziałam ani dwóch sekund tego serialu - chyba że liczą się snapy od Ciebie? :D myśle że luty i sesja to odpowiedni moment żeby się nim zainteresować! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powoli przedzieram się przez seriale i może za rok dotrę do PLL. Na razie kończę "TVD", "Doctora Who", "Nastoletnią Martę Stuart", jestem na środku "Plotkary" i czasu mi nie starcza. xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam od wielu osób, że super serial ale jakoś nie mogę się do niego przekonać. W sumie po Plotkarze to niewiele seriali do mnie przemawia :P

    try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie oglądałam, ale po twojej notce, może się skuszę ;)
    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post :) niestety nie oglądałam tego serialu ;) ale możliwe że w najbliższym czasie obejrzę :) obserwuje i liczę na to samo ;) zapraszam do mnie caroliv-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze że nie zdradziłaś nic w kwestii A. Serial zaczęłam oglądać pod koniec sierpnia. Nie wiadomo dlaczego, wcześniej nie zaczęłam i dopiero gdy szał na to, kto jest tajemniczą osobą zaczął wzrastać, zabrałam się za nadrabianie. Pewnie trochę czasu minie zanim dotrę do końca, ale będąc na początku drugiego sezonu, mogę powiedzieć że serial jest genialny!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie słyszałam o tym serialu ale dzieki Tobie zainteresuje sie tym. Ciekawy blog! Obserwuje! :)
    Jesli masz chwilę- zapraszam
    http://polka-na-emigracji.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  11. wiele moich przyjaciolek uwielbia ten serial, ja niestety nigdy nie mialam okazji zobaczyc zadnego odcinka :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ten serial ♥
    efffie.blogspot.com -zapraszam na recenzje pędzli z azjatyckiej strony internetowej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mój ukochany serial <3 ja bardzo lubie arie i hanne ;) http://creamshine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz