Przejdź do głównej zawartości

SOWY, MIOTŁY I ZAKLĘCIA NIEWYBACZALNE

Witajcie! Jak minął Wam pierwszy miesiąc w szkole? Jak przyjęliście jesień? Ja jutro wybieram się na pierwszy dzień zajęć na Uniwerek. Mam nadzieję, że będzie równie ciepło co dzisiaj, a wierzcie lub nie - w południe rtęć termometra sięgała trzydziestu pięciu stopni! Nauka rusza od jutra pełną parą, a teraz jeszcze siedzę z kubkiem herbaty przy laptopie. W słuchawkach gra mi soundtrack Harry'ego Pottera i zastanawiam się jak ugryźć temat. Właściwie to myślę nad tym odkąd trzy miesiące temu TVN ogłosił, że w wakacyjne piątki emitowana będzie adaptacja filmowa najsławniejszej serii J. K. Rowling.


Harry Potter. Te dwa słowa znane są na całym świecie. Chłopiec, który przeżył. Od osiemnastu lat imię to obiega cały świat, za każdym razem robiąc taką samą furorę. Pozornie seria dla nastolatków o ogromnej wyobraźni. Zwykłe fantasy dla tych, którzy lubią czasem przenieść się do innego świata, w którym spotkać można magię, nietypowe zwierzęta i przeżyć niesamowite przygody. Seria, która wciąga czytelnika od pierwszego słowa i nie pozwala spocząć, póki nie rozwiąże się zagadki. Harry Potter to postać, która niewątpliwie nie raz przez nocne zaczytywanie się w książkę doprowadziła do zaspania na poranny autobus.


Pierwszą część serii - Harry Potter i kamień filozoficzny - dostałam na szóste urodziny. Pamiętam jak dziś, kiedy od razu po wyjściu gości usiadłam na kanapie i zabrałam się do czytania pierwszego rozdziału. Pewnie Was zaskoczę, jeśli powiem, że poddałam się zanim doczytałam go do końca, ale dokładnie tak było. Jako sześcioletnie dziecko nie byłam w stanie przebrnąć przez książkę o małym czarodzieju, podrzuconym przez brodatego mężczyznę przed drzwi domu przy Privet Drive 4. Niejednokrotnie podejmowałam ponowne próby poznania historii tego, który przeżył, aż w końcu, któregoś dnia udało mi się dotrzeć na Peron dziewiąty i trzy czwarte. Wtedy przebiegłam razem z Harry'm przez ścianę na dworcu, a tym samym oficjalnie znalazłam się w jego świecie. Znalazłam się w magicznym świecie i tkwię w nim do dzisiaj.


Co do tego wszystkiego ma wspomniany na samym początku TVN? A no to, że podczas jednego z piątków zaczęłam się zastanawiać czy młodzież w dzisiejszych czasach czyta książki. Czy słynny Harry Potter jest dla współczesnych dzieciaków Danielem Radcliffem czy stworzonym w ich wyobraźni chłopcem z prawdziwą blizną. Dla mnie filmy są tylko dodatkiem do tego, co pokochałam, będąc małą dziewczynką. Obraz przedstawiany co jakiś czas w TVN jest wisienką na torcie, którym delektuję się już trzeci raz. Tak, nie przejęzyczyłam się - czytam serię J. K. Rowling po raz trzeci. To słowo pisane nauczyło mnie, czym jest prawdziwa przyjaźń i jak ogromną siłę może mieć miłość. To właśnie dzięki J. K. Rowling uświadomiłam sobie jak ogromną rolę w życiu człowieka odgrywa wiedza i nauka oraz że prawdziwa odwaga zawsze idzie w parze z mądrością.


Bardzo ciekawi mnie jak Wy dowiedzieliście się o słynnym Harry'm Potterze. Jesteście fanami książek czy filmów? Kto jest Waszą ulubioną postacią i która część serii najbardziej do Was przemawia? A może po prostu nie lubicie tej historii, bo i z takimi osobami się spotkałam. Dajcie znać w komentarzach, a ja z tego miejsca pragnę pozdrowić wszystkich potterhead, a w szczególności Dominikę i koleżankę ze szkolnej ławki - Angelę. 

Jeśli sądzisz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanikła, zwłaszcza wśród dzieci, to niezawodny znak, że jesteś mugolem!


Komentarze

  1. jestem z Ciebie dumna Ola, doczekałam się posta o który molestowałam Cię kilka dobrych dni.
    wspominałam jak bardzo uwielbiam Twój dobór słów? jeśli nie to już wiesz.
    kocham Cię mocno i dziękuję za pozdrowienia!
    (słynna) Dominika x

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam czytać książki i Harry Potter jest jedną z moich ulubionych!

    Zapraszam
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pamiętam jak się dowiedziałam, ale wiem, że zanim doczytałam do końca całą serię "Insygnia Śmierci" miały swoją premierę. Cieszyłam się jak dziecko i pamiętam angielską wersję w Kauflandzie, gdzie chciałam ją kupić, ale nie umiałam angielskiego wystarczająco. :D Każda część jest moją ulubioną,nie umiem wybrać jednej. :) A postacią zdecydowanie Syriusz. Bardzo płakałam przy Zakonie Feniksa. :<

    OdpowiedzUsuń
  4. Harrego nigdy nie czytałam, ale filmy były całkiem fajne pomimo iż to w ogóle nie jest tematyka, która mnie interesuje :D

    http://try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. UWielbiam Harrego Pottera. To jest jedna z najbardziej popularnych książek i wcale się nie dziwię! :D Czekam tylko na następne części ♥
    Zapraszam do obserwacji. Buziaczki:* | zyciedlapasji- (kliik)♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam Harrego Pottera, ale oglądałam filmy i bardzo mnie zauroczyły. Filmy są naprawdę genialne:)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Harry Potter to klasyk :))

    http://platinumskull.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wakacje 2009. Kolejny wyjazd nad morze i 14h w samochodzie. Potrzebowałam grubej książki i w łapy wpadła mi 5 część. Jako ostatnia przeczytałam 1 xD dopiero pózniej "odkryłam" że są także filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Potter najlepszy <3
    http://mishelle-a.blogspot.com/2015/10/051015-r.html#more

    OdpowiedzUsuń
  10. Kchana, dodałaś mi chyba najpiękniejszy komentarz ;) bardzo poprawiłaś mi humor i podniosłaś na duchu bo na prawde miałam wątpliwości czy mój udział w jessmili ma sens :)

    bardzo lubię harrego ale w wersji filmowej, za książki nigdy się nie zabrałam, troche mnie przeraża ilość stron :D pozdrawiamy http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. książki Harrego nigdy nie czytałam.. a skąd się o tym dowiedziałam? w telewizji któregoś razu to leciało ;)
    http://healthy-beauty-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasami mam wrażenie, że jestem jedyną osobą, która tego ani nie oglądała ani nie czytała, haha

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz