Przejdź do głównej zawartości

CZAS HONORU


Witajcie. Piszę tego posta, choć powinnam siedzieć z nosem w stosie notatek z biologicznych podstaw zachowań. Niestety, dziś wieczór czuję w sobie ogromne zmęczenie materiału. Nie do opisania. Mam więc nadzieję, że chociaż uda mi się w ciekawy sposób przedstawić Wam mój ulubiony polski serial. A musicie wiedzieć, że polskiego kina szczerze nienawidzę. No chyba, że właśnie o czasy drugiej wojny się rozchodzi to wtedy robię wyjątek. Wtedy jednak nie wiem czy bardziej przekonuje mnie klimat przełomu lat 30. i 40. czy obsada aktorska, która jest niemalże niezmienna - Wesołowski musi być wszędzie!


Czas honoru to siedmiosezonowy serial, którego akcja osadzona jest w czasach drugiej wojny światowej. Opowiada o losach czterech młodych polskich oficerów - Bronka (Maciej Zakościelny), Michała (Jakub Wesołowski), Janka (Antoni Pawlicki) i Władka (Jan Wieczorkowski), którzy po szkoleniu w Anglii zostali zrzuceni na spadochronach na teren okupowanej Polski. Mężczyźni, należąc do konspiracji, z bronią w ręku dzielnie walczą o kraj. Wierzą w wolną Rzeczpospolitą, co determinuje ich do nieustannego bronienia Ojczyzny, którą kochają bezgranicznie. Czas honoru jest serialem o patriotyzmie, wierności, oddaniu i walce do ostatnich kropli krwi.


Mówiąc o tej produkcji nie można przemilczeć licznych nawiązań do historii. Najbardziej znanym odniesieniem będzie myślę przebieg powstania warszawskiego. Sezon zatytułowany właśnie Powstanie warszawskie (który z tego miejsca serdecznie polecam oglądać między sezonem 4. a 5.) jest dokładnym odwzorowaniem przebiegu walk: zdobycie magazynów na Stawkach, uwolnienie Żydów z obozu przy ul. Gęsiej, egzekucje w dzielnicy policyjnej, rzeź Woli oraz Ochoty, obrona Starego Miasta, wypędzenie mieszkańców do obozu w Pruszkowie, przebicie do Śródmieścia i walki o Czerniaków.


Jednak, dla niektórych widzów serial nie byłby tak atrakcyjny, gdyby nie pojawiłoby się w nim kilka wątków miłosnych. A miłość - wydaje mi się - w czasach wojny i okupacji była nad wyraz ceniona. Jeśli jesteście zainteresowani tym, czy mężczyźni mają swoje wybranki serca, odpowiedź jest jak najbardziej pozytywna. Jednak, nie o samą istotę miłości tutaj chodzi. Oglądając serial jest się świadkiem wyrażania słów Kocham Cię. poprzez ogromną troskę, poświęcenia, zmartwienie, tęsknotę i wyrzeczenia, których - jak na moje oko - w dzisiejszym świecie jest naprawdę mało.


Warto również nadmienić, że między scenami pojawiają się stare czarno-białe nagrania z czasów wojny, co czyni serial jeszcze bardziej klimatycznym. Myślę, że jak najbardziej warto poświęcić kilka dni i obejrzeć Czas honoru. Warto znać historię swojego kraju, choćby tę nie tak bardzo odległą. A jeśli nie jesteście fanami czasów przeszłych - tak jak i ja, to tym bardziej polecam Wam ten serial. Moje serce podbił od pierwszego odcinka.:)


wszystkie zdjęcia pochodzą z Internetu

Komentarze

  1. Bardzo dużo słyszałam o tym serialu i żałuję że nie zaczęłam go oglądać od samego początku, nie lubię oglądać czegoś od środka, więc może kiedyś wrócę do pierwszych odcinków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdarzyło mi się obejrzeć kilka odcinków i wydaje się naprawdę ciekawy i wciągający. Na pewno jest lepszy, od reszty seriali, ktore tak naprawdę nie mają nic na celu, a ten serial wlasnie opowiada o historii kraju co w pewien sposób edukuje. :) Świętny post.

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nienawidzę polskiego kina, choć i u mnie zdarzają się wyjątki :)

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Obejrzałam cały i polecam każdemu, na prawdę kawał dobrej roboty zrobili według mnie ;)

    Pozdrawiam 21-letnia mama z bloga
    http://creamshine.blogspot.com/ <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nigdy tego nie oglądałam, ale słyszałam, że serial świetny!

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Również nie lubię oglądać polskich produkcji, zawsze wydają mi się robione po najniższej linii oporu. O tym serialu słyszałam wiele dobre, zwłaszcza, że moi rodzice wiernie go oglądają. ;)
    Pozdrawiam!
    http://geekbsf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie chcę zacząć oglądać! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja nie oglądalam nigdy tego serialu, moze dlatego ze ja po prostu rzadko ogladam cokolwiek, jedyny serial ktory ogladam caly czas to 'Pierwsza milosc", a reszta juz albo sie skonczyla albo skonczyl sie sezon :)/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiałam ten serial :) najlepszy polski jaki znam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nigdy go nie oglądałam, ale jeśli chodzi o jego tematykę to z chęcią go obejrzę! Bardzo poruszają mnie takie rzeczy.

    nowy post! zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK
    KANAŁ NA YT, dopiero zaczynam- KLIIK

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz